lördag 1 januari 2011

Året var 2011. Ja det känns väl ok! Känns lite framtid. 2011.....

Mötte en VIT ren i morse. Gillar möten med VITA renar. Känns lite magiskt. ÄR magiskt!

Suttit ock snackat i bubbelpool mest hela dagen. Folk har idéer. Möter många som tar hand om sig själv på nå´t vis. Dom kanske alltid finns där. Jag kanske oftast blundar, inte vet jag, men nu tycker jag att alla plötsligt är rätt för döden eller nå´t. Det är kanske därför som folk SKÖTER sig så förbannat.

JAG är en av dom som är lite RÄDD för livet. Döden har jag inga problem med.
Livet är lite besvärligt när man måste begränsa sig. OCH BEGRÄNSA SIG DET MÅSTE MAN.
ELLER?

2011 är kanske året när jag skiter i begränsningar. KANSKE.
ELLER nå´t.

Att tänka är gott. Att göra är GUD.


Här var det en bild på en vit ren. Men det kändes konstigt eftersom det var sommar på bilden. DET ÄR JU VINTER OCH SNÖ NU. Det kändes som bilden inte hade någonting med mitt möte, med renen i morse, att göra. Fast allt är ju en dokumentär. Alltid. :-)


Hörde denna låt i bilen i dag. 
Här var det en video som handlade om KÄRLEK. 
Den höll inte för en andra lyssning så därför suddade jag bort den. Men den fanns här en stund. Bara så du vet. Det var en fin låt. MEN den var inte min låt. MIN låt är friare på nå´t vis. 
Nå´t är tydligen mitt nya favoritord?
Något, nå´t, not.

Dom som var in här på BLOGGEN nyss och tittade på videon som jag just SUDDAT. Dom som nyss var in och tittade på den. Dom tror säkert att den finns kvar.
Så är det nog med en massa saker. Man har en benägenhet att tro att saker är som saker var. Men så är det inte. Så är det aldrig.      Men du sa ju????? ....... Du har väl alltid???  ......... Men vi trodde???


Dom här grabbarna har tänkt till och genomfört. RESPEKT! 
Gillar gillar GILLAR...... DANSA era djävlar. Dansa året 2011. DANSA ALLTID!


Här nedan så visas två dokumentära inspelningar.
Spelar det någon roll att dom är inrepeterade och placerade och genomtänkta och marknadsförda och.......
Är dom mindre dokumentära? Är dom mindre live? Eller är dom mindre verkliga.

2011 är kanske året när alla FATTAR att allt är precis som det skall vara. Om det inte är precis som det skall vara så kan vi alltid SPRÄNGA sönder och laga med SILVERTEJP. ELLER nå´t. :-)


Jag gillar tanken på att allt är allmängiltigt. Alltid. Så år det nog för det mesta.
När Stålmannen flyger så är jag med i luften. När Dracula flyr ljuset så förstår jag. När rymdfararen blir yngre på grund av hög hastighet så vet jag. Jag är allt detta. Jag känner igen mig. Jag vet hur det är att YLA mot månen. Jag känner till smaken av VARMT blod. Jag har gått till månen och tillbaka. Jag har varit BORTOM.
Jag hoppas att 2011 kan bli året när man skiter i analyser. När man LEKER. LEK MED VERKLIGHETEN. LEK med min föreställning. LEK med mina "sanningar" LEK SÖNDER MINA TANKAR. LEK SÖNDER MINA MENTALA KRYCKOR. Riv hinnorna mellan fantasi, dröm och verklighet. ALLT skall alltid få vara VERKLIGHET. Jag kräver MONSTER. Jag kräver att få dricka blod, att få flyga, att få DÖ. Om och om igen. 
JAG kräver att vardagen regisseras. Jag kräver av mig själv att öva in dialogen. Att träna på närvaron. 
OCH ATT FÖR FAN bidra med något. Något genomtänkt och snällt. 

Jag kräver att få skrika OMTAGNING när något blir fel. Vi måste väl för satan få regissera LIVET. Vi måste väl ändå sträva efter att ge saker ett bra innehåll. Vi måste tillåta OMTAGNINGAR. ALLA bra DOKUMENTÄRER kräver OMTAGNINGAR.
Tvåtusenelva..mmm...känns nytt ......... fräscht på NÅ´T vis. / KRAM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar