fredag 28 januari 2011

Oj vad mycket. Hoppsan vad skoj. Hur i helsike fungerar gravitationen?

During the week the artists would make fire sculptures for the events and present their art or projects in a seminar called "Art and visual culture in the North".


Finland here i come. :-) Burn everything. I like! I like a lot. Finland är så jävla bra veckor. OMPA, bastu och en väldans massa FINSKA. Bästa veckorna är i Finland. Konstprofessorer tar saker på allvar. Så möts vi äntligen IGEN. Några år sen sist. Ingen jävla LEK.





Presenterat en idé om ett sprillans nytt och skitskoj konstprojekt. Ser bra ut. Ser mycket bra ut.


Men hur fan fungerar gravitationen? Handlar om frukt?





Nu så har jag så väldans många ansökningar ute på behandling och under övervägande. Ännu en gång så ber jag om PENGAR. Give me money. Come on. Give me money. OR shit happens. ART för satan. SNÖREN. Jag måste KÖPA snören. 200 st a 150 cm. Nå´t sådant. Cirka. 


Undrar ifall ansökningstiden har gått ut till biennialen. Hoppas att jag hinner. JAG brukar HINNA. 





Hinna = MEMBRAN = GRAVITATION? Finland är nära RYSSLAND. Jag skulle vilja komma från RYSSLAND. Men det gör jag ju inte. Jag kommer ju inte från RYSSLAND. MEN jag skall till FINLAND. KULFINLAND. TJOHOPP. OCH alla ansökningar kommer att gå igenom? Tror nästan det. Eller det spelar kanske inte så hela världen. Jag har fler ansökningar. Jag har många ansökningar. Så?


KRAM! KRAM! KRAM! Bokföringen klar! Jag har LEVT i bil. 2010 var året där ALLT handlade om BIL. 2010 var ett BRA år. Men det var då och nu är nu. 2011 verkar vara fullt av lättsamma överraskningar. Äger föresten fem byar. Plötsligt så blev jag ägare av fem byar. Kanske någon där vet hur fan GRAVITATIONEN fungerar? Hoppas! / KRAM!


 We would cover the costs of travel, accommodation, food and pay a small fee (300 euro/per artist).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar