söndag 23 januari 2011




Kollektivtrafik innefattar människor. Jag tycker inte om människor. Jag tycker inte om busslinjer. Att medvetet betala för en omväg känns olyckligt. Att ständigt tillåta att bli HOSTAD på. Att åka den vansinniga omvägen åt helt fel håll. Bara för att kollektivet KRÄVER det. Att sitta och tvingas lyssna på alla tomma telefonsamtal utan värde för analys. Att inte RYMMAS. Miljön då? Jag struntar inte i miljön. Men var finns poängen att miljön kräver DETTA. Miljön skiter förresten fullständigt i utsläppen. Miljön har ingen KONSEKVENS. Miljön har varken etik eller moral. Miljön har ALLTID förordat förändring. Miljön är inte medveten. Den kan aldrig ta skada. Det är människan som far illa av förändring. Det är människan som inte tål. Vattnet bryr sig inte om att det stiger. Vattnet är detsamma oavsett. Vattnet har alltid varit detsamma. ALLTID. Dom stora BESTÄMMARNA. MAKTHAVARNA. Dom åker limousine. Dom flyger privatplan och dom ser aldrig insidan på ett kollektiv. Miljön bryr sig inte. Konsekvenserna DÖDAR den fattige. Jag ryms inte i mitt säte. Det är samvetet som den fattige äger som gör att smärtan blir begriplig. Miljön kräver inte att jag skall lida. Miljön vill inte bli "räddad". Miljön finns alltid. Friheten att åka till samma plats tillsammans med främmande människor som alla är på väg någon annan stans. Jag vill inte åka med andra. Jag vill inte bli förd till ointressanta platser, tillsammans med ointressanta människor med ointressanta värderingar och prioriteringar. Miljön SKITER på våran busslinje. Jag hatar att passa tider. Jag hatar människor och jag HATAR kollektiv. Jag vill inte bli HOSTAD på. Jag vill inte behöva be om ursäkt för att sitta ner. Jag vill fan inte höra på alla samtal. Målet måste väl vara att skapa rena transporter. INTE att skapa OSUNDA kollektiv. Pervers trängsel. OCH HOSTA. Ge mig min egen stig. Ge mig möjligheten att känna det GODA samvetet. Ge mig tillstånd att strunta i miljön. På samma villkor som miljön struntar i mig. Nollsummespelet är förbi. Vi har aldrig förut skapat mer än det vi tagit. Att elda upp en gren ger samma värme som när grenen ruttnar. Att skapa energi från ett vattenfall kyler vattnet med samma mängd. Vi har alltid tagit det som alltid varit tillgängligt. Allt har varit konstant. EN mängd energi. OAVSETT. Men nu. KÄRNKRAFTEN fungerar inte så. Den GER energi utan att TA. Den sätter nollsummetanken ur spel. Den bygger på . DEN ÖKAR. Den ÖKAR värme. Ingen verkar kolla upp detta. Ifall vi skapar energi utan att ta något. Värme utan kyla. Så höjer vi temperaturen, grad för grad. OCH lösningen är inte att jag skall åka buss. LÖSNINGEN är att vi måste skapa energi som är given till oss. När jag ruttnar så avger jag den värmen. Ta den. Bränn mig. Vi är alla värme. Vi är alla el. Men KÄRNKRAFTEN tar inte. Den GER bara. OCH då blir allt fel. MAN kan inte BARA GE, MAN får inte bara GE. Allt är enkelt att fatta. Men kan ta från vind, vågor, sol, ved. NOLLSUMMESPEL. MEN AKTA OSS FRÅN ALLT SOM BARA GER. AKTA!! /Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar