lördag 22 januari 2011

Lyssnar på musik. Eller ser på musik. Hantverk. Kunskap och respekt. Jag älskar lek, distans och LJUD. Men jag älskar även TALANG och HÅRT arbete. Vi är inte ALLA lika. Vi måste få rätt att vara BRA. OCH att vara BÄTTRE. Dessa videos är BÄTTRE. BÄTTRE än mig. PÅ en massa plan. DESSA människor har TALANG. Jag ser DOM och gläds. Jag ser inget igenkännande i deras LJUD. Jag kan inte kalla dom bröder och systrar. Dom är mig främmande. OCH jag älskar DOM just därför. DOM är något annat. JAG kan aldrig gå i deras fotspår. DOM är helt helt annan stig. Dom gör saker som jag väljer BORT. DOM är för vackra för att jag skall kunna ta deras händer och bidra. DOM behöver inte mig. Dom struntar i vem jag är. OCH det är så jävla FINT. Det finns så många fina MÄNNISKOR med sina egna vägar. Dom bryter och bänder. Dom letar och känner. Många blir STENADE under vägen. AVSKYDDA: AVUND: HÅNADE. Du sålde din själ till DJÄVULEN. Du är för MYCKET. VI vill inte ha sådana som DIG. Du är för BRA för oss. Vi HATAR dig. Gå din väg. Du gör mig LITEN. DU är DUM. Så är det nog med allt. Den bäste fick aldrig GÖRA. Eller ORKADE inte. OMGIVNINGEN kräver nedtoning.  LIGG LÅGT FÖR FAN. GE MIG NÅGOT SOM JAG KÄNNER IGEN MIG I. ELLER DRA ÅT HELVETE. Jag tycker inte om dig ifall du är BÄTTRE. DU skall spela FALSKT. Då är du mig. Då är du BRA. Annars inga KRAMAR. Du skall vackla i mina spår. Du måtte trampa stigar där jag känner mig hemma. Jag vill vara ALLA. Du måste likna MIG. DU får inte vara BÄTTRE. OCH jag BESTÄMMER ifall du är BÄTTRE. Det är JAG som FÖRBJUDER. OCH STOPPAR. NI ÄR SÅ JÄVLA BRA. Jag SER er och tänker att NI är något annat. Ni säger åt mig att vi alla är något ANNAT. Vi skall inte söka oss till varandra. Vi skall söka oss BORT. Vi skall kunna se varandra utan att reflektera in oss själva. Du är och jag är. MEN vi är inte. Vi måste låta dom ofarbara stigarna skapas. Vi måste låta vissa vägar förbli orörda. OCH vi måste få DÖ i vårt sökande. VI måste få dö SÖKANDES. Nu så skall jag se på ER en stund till. SENAN så skall JAG gå ut och vara något helt annat. Jag skall gå ut och vara JAG. /KRAM!


Dom sade att hon hade för korta fingrar. Dom ville STOPPA hennes längtan.



Hon struntade i deras TVIVEL. HON VISSTE. Vi vet nog alla egentligen.



Alla satt där och övade på hans senaste SKIVA. Då släppte fanstyget en ny.



Dom möts ibland för att le tillsammans.



Så jävla vackert. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar