torsdag 20 januari 2011


Så var jag då på väg från ett av dessa MÖTEN. 25 grader kallt som VANLIGT och bilen FRYSER i hop och vägrar att gå ett steg till. MITT I INGENSTANS. Sitter där och lyssnar på radion. Läser kvällstidningen och myser över mitt nyvunna dilemma. Testar att starta med jämna mellanrum. Nästan, men ändå inte. Känns så där lagom hoppfullt. Läser klart artikeln där Helena GRÅTER över att hennes man blir mobbad. Bra Helena. Säg vad du känner. Du har rätt till din upplevelse. Din upplevelse är DIN. Bra att du ÄGER den. Jag fattar inte vad du talar om. Eller, jag kanske slentrianfattar. Eliten är dum och du är ju snäll. Jag behöver INTE fatta. Du skall ÄGA din kränkning och jag kan säga att du har fel. Säg vad FAN du vill. Tyck vad fan du vill. Jag bryr mig inte. Priser och sådant har aldrig höjts av mina armar. Jag har nog ingen större respekt för dig och din längtan efter att höja en medalj. Du längtar efter materiell LUFT. Men va fan. Ett mål är en saknad av gester. En längtan är en avsaknad av närvaro. En vrede är alltid något annat än förklaringen. Gör något bättre och leta inte efter simborgarmärken.
Bilen börjar att bli kall och tycker om att SOVA. RING RING: HEj jag behöver nog hjälp just nu. Jag sitter och läser men fryser. En sådan där slentriankatastrof som alltid gör mig lite bubblande glad. LINAN på plats. BOGSERA 130 knyck och 5 mil. Inga BROMSAR. KUL KUL KUL. SLENTRIANKATASTROF med enkel LÖSNING. FULL fart in i garage. OPERATION upptining och BÖNER till GUD om att FELET är det tänkta. Dörrknackning. Lånar operationsverktyg. Kablar och ström kopplas på. Lämnar för lugnt vårdande. Maskinen vill vara själv en längre stund. LIFTAR till nästa möte. MINERALEXPERT talar om världsläget. KINA nämns i varje mening. KINA har öppnat upp europa för närodlat. BUSS till norra delarna. PASSAR inte i utrymmet. Sitter och undrar varför alla miljömässigt bra transportmedel alltid har en konstig passform. Mat på nyöppnad trendplats. DYRT, dåligt och bajs. Bra samtal dock. LAKTOSFRITT för SATAN! Kollar affärer. Läser lappar på alla kläder. Made in FATTIGLÄNDER. FATTIGLÄNDER arbetar för KUNG och FOSTERLAND. MentalSPYR över arbetsfördelningen. Så möts vi igen och säger: Jag älskar dig med. OCH dig och dig. SNÖBOLLAR, foton, KRAMAR och telefonsamtal. Säljer in mig som föreläsare på ett sätt som får beställaren att låta mig ta över showen. Säljer in mig HÅRT ibland. Helt RÄTT av mig. Talar om Mexico och planer. Höj ribban. Jagar och blir jagad. Skratt och låtsasgråt. Tåg tillbaka till START. Biljetten säger destination. Jag väljer en annan. Funkar det med. Bättre plats. Ombokningen sker på mentalt plan. Konduktören ser aldrig på biljetten. Tågupprätthållarna bryr sig inte. Dom bara vinkar fram mig. Ute igen 25 grader kallt. Plötsligt så är jag SKYLDIG. Jag ler och min andedräkt gör sig påmind. Bra dag. OCH mycket mer. LIFTAR vidare i morgon. / Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar