fredag 14 januari 2011







Jag har haft en släng. Det är en välbekant släng. Jag kommer inte i håg hur jag upplevde mötet första gången. Hur redda jag ut det? Jag kan omöjligt förstå hur människor överlever. Hur i helvete klarar man av att leva. Jag vet att jag har haft en släng av amatörångest. OCH jag har verktygen att ta mig längs min upptrampade stig. Den stig som jag vet lugnar. Allt är alltid mentalt. ALLTID. Det är samma värld där ute. Min mentala ingång till den världen varierar dock. Tankens underbara jävla makt över KEMIN. Tanken öppnar KRANARNA och låter allt flöda.  JÄVLA skittanke. Jag lyckas på något förunderligt vis gå mot gränser. OCH lite till. Detta "lite till" är så satans förförande. Än så länge så har jag alltid HITTAT tillbaka. Det finns något oerhört vackert där på andra sidan gränsen. Att sätta sig så spel. Att sätta sig på spel är så jävla fint. OCH det är så jävla skönt att hitta hem igen. OCH återigen så har man segrat och blivit ännu mer osårbar. Plötsligt så står man där uppe på toppen och ler. Man äger en bit av en dröm och en möjlighet. Nu så får det bli någon jävla lärdom. Nu så får det vara SKOJ en stund. Amatör ÅNGESTEN har inget att lära längre. Jag gick alldeles för långt denna gång. FAN så skoj, visst. Fortfarande lustfyllt och underbart att för en stund vara gränslös. MEN även den platsen gör mig uttråkad. Jag känner den alltför väl. Den är TÖMD. Jag har en ny längtan. Jag skall gå den SKITBREDA VÄGEN. Men jag skall GÅ den på mitt sätt. OCH jag skall ha SKITSKOJ. Så får det bli. JAG SKALL HA SKITSKOJ, SKITLÄNGE. Jag skall vara den jag borde ha varit. FÖR länge sedan. NU SATAN. Jag funderar ibland på att bli MUSLIM. Jag vill bli MUSLIM! Eller? Jag längtar efter att bli religiös. Ibland så LEKER jag att jag TROR. Det finns så mycket tröst att hämta? JAG VILL TRO! NU! ELLER? Ok! Jag tror inte. Verkar aldrig närma mig något gudomligt. Jag LEKER bön ibland. Det finns något skönt att leka bön. Jag hoppas att GUD finns. Jag hoppas att jag aldrig dör. Jag hopas att allt är på väg, vidare. JAG HOPPAS ATT JAG HAR FEL. JAG HOPPAS ATT JAG HAR FEL. JAG HOPPAS ATT JAG HAR FEL. /KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar