fredag 7 januari 2011

Nu så skjuter jag upp allt i några dagar. Nu så tar jag semester och GLÖMMER.
Ibland så måste man få GLÖMMA en stund och vara i fred. Det skall jag vara nu. I FRED. Inte för att jag HATAR. Mer för att jag vill vara fri. OCH låtsas LYCKLIG.
ALLA våra hjärnor ser olika ut. Vi är alla olika in i mista ATOM. Men det konstiga med det är att vi känner igen. Jag känner inte igen mig SJÄLV, men jag känner igen andra. Det är ju jättekonstigt. Jag känner ALDRIG igen mig själv via andra. Men alla andra känner jag igen. ALDRIG mig själv. JAG reste i karibien en stund. DÄR fick jag höra att jag var annorlunda. Alla samtal slutade med meningen. "Du är väldigt annorlunda och jag vill träffa dig igen i morgon." I börja så tyckte jag att det kändes coolt. "You are very different. I want to see you again tomorrow". Men efter några dagar så började jag bli orolig. 
Är jag konstig? Varför sägs denna mening om och om igen? Jag funderar på det ibland. Jag har säkert en skittaskig självbild. Jag är SÄKERT jätte ONORMAL. Inte vet jag. 
Jag möter grupper av individer. Jag kan alltid känna igen andra möten. Han är som hon och alla möten kan katalogiseras in i kanske 5-6 olika människotyper. Jag möter aldrig någon som jag inte mött förut. Inte nu längre. Är det så människor? Finns det inte fler, eller går alla omkring och är förstoppade av sin oro över att inte passa in. Har alla gett upp sig själva? Jag tror att vi alla är enkla DIAGNOSER. Vi är alla jättelätta att styra. Vi är alla tillgängliga för att ledas. Vi är inga INDIVIDER. Vi är bara några stycken. OCH vi är alla skiträdda. Vi har ALLA en skitdålig bild av OSS själva. OCH vi tror nog att vi är en annan DIAGNOS än vi egentligen är. FÖR SATAN. Ta in oss en och en och STÄMPLA DIAGNOSEN i våra PANNOR. VI kräver att få se våra egna och varandras DIAGNOSER. VI är alla SJUKDOMAR. VI är alla DÖENDE. Låt oss vara ärliga. Låt oss se allt för vad det är. Vi är okomplicerade löjliga individer som ALLTID går omkring med en FÖRLJUGEN självbild. Vi är alla BRA, men vi är ALLA något annat än vad vi tror. Vi är bara 5-6 stycken. Vi är alla DIAGNOSER. GE MIG MIN DIAGNOS. Då och endast då kan jag presentera mig vid mitt RÄTTA namn. Jag vill veta vem fan jag är. ALLT jag vet är att JAG är någon ANNAN. "You are very different. I want to see you again tomorrow". / KRAM!
Och vilka bilder och vilken film passar till detta? Jag har mina aningar. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar