lördag 8 januari 2011

Jag är någons slav. Ibland så blir jag upptäckt i min fastfrusenhet. Ångesten är en kemisk företeelse. Hälsar pensiosbolaget. Allt är relativt och musiken skakar stenen som bär allt på sin trygga ålder. Allt är plötsligt grått av sprakande elektricitet. Tv4 vädret presenteras av pensionsbolaget. Sydväst är ett vädersträck som pekar finger åt alla som vill mindre. Alla som vill. Alla. Uppehållsväder. Väderflickan blev nyss lyckligt gift med en 30 år äldre man. Hon har lovat att byta hans vuxenblöjor. Pudret är köpt och allt är som det ska vara. Allt är utan BALANS. ALLT tippar åt SIDAN. Ingen rättvisa här inte. Vi måste DROGA oss för att orka med väderleken. Vi KÖPER drogerna på de nyöppnade APOTEKEN. Ingen behöver skämmas över att APOTEKEN handlar med DROGER och lever gott på våra inbillade möjligheter att bli MÄNNISKOR. Såna där som SPRINGER och LER. SOM orkar ALLT och har tid att bli saker. Sociala SAKER. Mediciner är lagliga droger. RECEPT är lite farligare mediciner. Läkare är alla BEROENDE av DROGER. SÅ är det och så måste det vara. Läkare KRÄVER respekt i sitt tillstånd av inbillad fullkomlighet. "Jag har jobbat tre dygn i sträck". Jag har mitt eget receptblock. Jag har alla nycklar till alla skåp. "Världen KRÄVER att jag skall vara lyckad". Jag kräver att få vara drogad i min uppfattning. Jag KRÄVER att få vara påklädd. INGEN skall någonsin få se mig NAKEN. Jag är mediciner. Jag är allt hopp som alla besjunger. Jag dömer dig till DÖDEN. Nu och här, dömer jag dig till DÖDEN. Jag vet. Jag kanske inte har kunskapen eller insikten, men jag har förmågan att PEKA med HELA HANDEN. KRÖK din rygg och LYSSNA. Tre månader. Jag ger dig tre månader. Har du hört talas om VOODOO? Jag beslutar och DU GENOMFÖR. Lyssna nu och följ mina ord. DU är min DIAGNOS. DU har aldrig valet. JAG kan transformera dig till vilken DIAGNOS som helst. Framförallt så har jag rätt att bestämma över DIAGNOSENS framtoning. ÄR DU BEHÖVD ELLER INTE? Det är upp till mig. Glöm aldrig att du inte har något val. Du är säkert någon. Men jag har rätten att skriva ut RECEPT till ALLA. OCH alla måste få ta del av den RÄTTEN. Jag tar mina SKYLDIGHETER på allvar. Inga DROGER, ingen människa. INGEN orkar ONSKAN utan droger. Medicinerna ger alla möjligheten att orka VÅLDTA. ALLA vill vi kunna äga MAKTEN att stympa. Vi måste stärka människor. Människor kan aldrig vara förebilder utan MEDICINER. Den SANNA bilden av människan är via RECEPTEN. / KRAM!
ps. empati är "lidande tillsammans med".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar