måndag 15 november 2010

Längtan

Fan, du har nog rätt
I mitt huvud så finns planer
Försök till lösningar
En satans länk! 
I dessa funderingar så
ingår jag alltid själv
Dumt
Dumt som fan
Självklart så bidrar jag
inte alltid
Ännu en länk!
till något
Jag vill bidra
Jag vill hjälpa
Jag vill vara med
Dumt som fan
Intressant att finna lösningar
utan mig
Och plötsligt så förstår jag
Kärlek är inte närhet
Kärlek är distans
Sista länken!
Kärlek är att vilja
Kärlek är att längta
Närhet är enkelt
Längtan är viktig överkurs
Jag lär och
jag älskar det jag lär
Jag blir bättre
och jag ler
i situationer
ps. Jag vill älska dig fri. Jag vill älska dig bort från mig. Jag vill älska dig långt utav helvete bort från mig.
Det är ju det allt borde gå ut på. Att älska varandra bort. Att få varandra att förstå att kärleken innebär frihet och inte bojor. Det var tack vare min kärlek till dig som gjorde att du orkade åka, orkade söka. Söka efter lyckan, söka något bättre. Så måste det vara. Jag vill göra dig fri genom min kärlek. Jag vill att du skall våga med hjälp av min längtan. Fan nu blev allt så där upp och ner igen. Helt fucking underbart. Men satans så jobbigt det kan bli när man fattar. Det borde vara självklart för mig att fatta att du kan vara mycket lyckligare någon annan stans. Jag skall fan älska dig dit. Dit någon annanstans. Sedan så skall jag sakna dig och längta. Men min uppgift är att älska dig till den finaste av platser. Bra uppgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar