tisdag 16 november 2010

Går det?

Bästa dagarna.
Tao i bil.
Helt jävla underbart.
Slutar att länka. Skall försöka att vara ägare till orden, till tankarna. Detta är jag, ingen flykt till fyrverkeri. Jag får väl skita i ytan då och dyka ner i.....vad? Fan vet....men förmodligen nå´t om kärlek :-) Däremot så kommer jag att fortsätta att stjäla bilder på nätet. Eller låna dom en stund. Dom skall även dom bort så småningom. Men just nu så är dom lite "hålla handen". Vem vet ifall jag någonsin törs släppa?

Så här är läget nu och här:
Jag är som vanligt kär.

Min fråga är:
Orkar man medvetet av-kära sig för en prinsessas skull?
Ifall jag tror att min kärlek är i vägen. Kan man då genom den insikten sträva efter att döda kärleken för att hitta klarare vägar? Orkar man det? Går det? Eller är det kärleken som bär allt? Är kärleken målet eller är kärleken hindret?

Distans är viktigt. Går det att hålla distans "trots kärlek"? Jag tror det.
Går det att ha annat än distans utan kärlek? Svårare att svara på.
Kan kärleken vara i vägen för ens strävan att vilja?

Jag måste nog fundera på detta....eller INTE!

Egentligen så är jag nog mer kär nu än då. Men på nå´t sätt så är saker mindre viktiga. Mindre sårbara. Mer tacksamhet, mer "detta är bra dagar" och sen bara vara. Nå´n sorts ödmjukhet över.......att få vara....med...uppleva...utforska....le. Ingen oro...Inget ägande..
Utan regler på något vis...och ändå....massor av regler...men utan konsekvenser. Allt får hända. Inget är farligt. Ingen kamp. Inget rätt eller fel. Allt är. Allt är alltid. Allt tillåts vara. Allt får vara i fred och allt är synligt och välkommet. Inga masker. Nå´n stor jävla förståelse. Så är det: En stor jävla förståelse. En stor jävla respekt och därigenom en stor jävla trygghet. Så är det och det är PEPP. Ok! Så bäst, sekund för sekund för sekund för sekund........
Äh! Jag skiter i bilderna. Vi hörs i morgon! Tao i bilen......så FANTASTISKT!!!  :-)
ps. Det är nog denna enkelhet som är kärlek? Så är det nog! Kärlek är alltså ett stort jävla tryggt lugn och ro där allt ryms. Oj! Tänk ifall jag börjat att fatta. Tänk ifall kärlek är nå´t annat än det jag trott. Nå´t satans mycket bättre. Nå´t som aldrig behöver ljuga. Nå´t som tål och ler. Nå´t rent, okränkbart, naket. Nå´t helt utan oro. Tänk om jag börjat fatta. Tänk om riktig kärlek inte kan vara olycklig.Tänk om det är det som händer. Tänk ifall kärlek är målet. Tänk ifall jag är.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar