lördag 25 september 2010

Autism.....

02:23:14
- Vi är inne på rätt spår. Han är någonstans där framme.
- Det börjar att brännas. Skicka mannarna till destination 7.
Helikoptrarna står redo i en formation som uppifrån liknar en cirkel. Skuggorna rör sig över den heta sanden. Allt är tyst. Så fungerar allt plötsligt. Koderna slås in och maskineriet startar. Ljuden dånar och äter lugnet med en tugga. Allt är plötsligt doft. Doft av olja.

- Vi fick en dålig start.
- Ja, vårt möte nyss var ett försök till en förnedrande maktdemonstration av er sir!
- Du har rätt och jag ber om din förlåtelse. Jag ville bara visa inför dom andra........
- Ni ger mig order och jag lyder dom. Det är det som jag är tränad för sir!
- Jag vet att vi bryter ner för att bygga upp. Bygga upp något annat. Något som aldrig kan gå tillbaka.
- Ni ger order och jag lyder sir!
- Du är ingen längre. Du är bara material. Material som saknar värde.
- Min bror som har autism fick inte bli soldat sir!
- Sade dom varför?
- Dom påpekade att han bara kunde leva i nuet. Han kunde inte att glömma att han var människa sir!
- Hur menar du?
- Ifall man bara lever i nuet så kan man inte ljuga om sin handling sir!
- Jag förstår. Tycker du att du ljuger i dina handlingar?
- Ja sir!
- Varför?
- Jag dödar för att jag glömt vem jag är. Jag dödar för att ordern är större än människan sir!
- Kan din bror aldrig ljuga?
- Nej sir!
- En bra soldat kan aldrig återgå till att vara människa. Det vore alldeles för smärtsamt och.....
- Sant sir!

 Vi klarade testerna. Vi är normala. Vi är soldater.......
Här behövs en bild........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar